Jeugdgezondheidszorg

Jeugdgezondheidszorg GGD Drenthe op de basisschool

Samen werken aan gezondheid! Gezondheid is namelijk een belangrijke waarde om mee te kunnen doen. Daarom werken we aan het bereiken van gezondheidswinst en zetten we in op preventie en een gezonde en veilige omgeving voor iedereen. De jeugdgezondheidszorg (JGZ) van GGD Drenthe volgt daarom de gezondheid en ontwikkeling van jongeren. In een doorgaande lijn van consultatiebureau naar basisschool wordt het volgende aangeboden:

• Gezondheidsonderzoek

Alle leerlingen van groep 2 en groep 7 worden uitgenodigd voor een screening op school. Van tevoren krijgen ouders hierover bericht en worden ouders gevraagd om een vragenlijst over hun kind in te vullen.

• Spreekuren

Op alle basisscholen zijn er spreekuren voor ouders en leerlingen met vragen over gezondheid, ontwikkeling en leefstijl. De  jeugdverpleegkundige kan u ondersteunen bij vragen over opgroeien en opvoeden, zoals  over zindelijkheid, voeding, slapen, weerbaarheid, hanteren van bepaald gedrag. Met de jeugdarts kunt u in gesprek over bijvoorbeeld groei, ontwikkeling, gedrag, motoriek, horen en zien.

Een afspraak maken voor het spreekuur kan via telefoonnummer: 088-2460246 (ma-vr 08.00 - 17.00 uur)

of e-mailadres  jgz@ggddrenthe.nl

• Vragen

Voor vragen kunt u contact opnemen via emailadres: jgz.westerveld@ggddrenthe.nl